Thursday 14 August 2008

En liten introduksjon.

Jeg har lenge hatt en annen blogg (http://durern.blogspot.com), hvor jeg har blogget om hvilke mer eller mindre interessante ting jeg har sett, gjort og opplevd. Jeg har samtidig lest mange interessante blogger med mer tyngde i innholdet, og tenkt at det kunne være gøy å blogge om noe "ordentlig". -noe som betyr noe, og som kanskje fatter folks interesse, noe som kan være oppmuntrende for folk. Men hva kan jeg bidra med, som ingen har skrevet om fra før? Hva har jeg nok peiling på til å stille til skue på verdensveven? Eller hvordan skal jeg klare å skrive godt om det jeg har lyst til å si? Disse tankene har hindret meg, helt til jeg nå innser at alle disse seriøse bloggerne i grunn ikke egentlig nødvendigvis har en så voldsomt mye større kompetanse enn meg. Forskjellen er at de frimodig tør å skrive om det de tenker på, og de gjør det bra. Nå vet jeg ikke om jeg er den beste til å ordlegge meg. Jeg var aldri toppkarakterkandidat i norsk. Men hvorfor skal det stoppe meg fra å skrive hvis jeg har noe å melde? Jeg vil ikke la meg skremme av at andre kanskje kunne skrevet det samme bedre, eller at andre allerede har tenkt på det samme som meg. Samtidig som at dette er en mer saklig blogg enn min andre blogg, vil den på en måte være vel så personlig. Som en kristen, tjuefem år gammel jente har jeg min erfaring med tanker om kropp, mat, vekt, utseende, helse, press gjennom TV, film, blader, reklame osv. Jeg ønsker både for meg selv og alle andre kristne gutter, jenter, menn og kvinner at vi i større grad skal få erfare å se oss selv gjennom Guds øyne. Må vi få se oss selv slik som Han ser oss. –bestående av ånd, sjel og kropp, skapt i Hans bilde.

No comments: